НУШ 1-2 клас Профілактика булінгу Заняття
«Читання з передбаченням» за казкою Ірен Роздобудько «Дикі образи дикобраза»
Мета: розвивати навички критичного мислення через прогнозування, порівняння, аналіз, оцінку подій; вчити виділяти головне в тексті, висловлювати судження; ознайомити з поняттям «образа», розвивати емпатію, співчуття, повагу до думок інших.
Загальна тривалість: 35 хв.
Необхідні матеріали: текст казки поділений на 5 частин та роздрукований на окремих аркушах.
План заняття
- Привітання
- Опрацювання 1-ої частини
- Опрацювання 2-ої частини
- Руханка
- Опрацювання 3-ої частини
- Опрацювання 4-ої частини
- Руханка
- Опрацювання 5-ої частини
- Завершення заняття. Підведення підсумків
1. Привітання
Мета: привітати учнів та учениць, ознайомити з метою заняття.
Час: 1 хв.
До уваги ведучого/ведучої!
Текст казки потрібно поділити на 5 частин та роздрукувати на окремих аркушах. З назвою тексту учні та учениці знайомляться тільки після прочитання останньої частини та запитань до неї.
2. Опрацювання 1-ої частини
В одному прадавньому лісі жило маленьке звірятко – Невідомо-Хто. Воно мало таку ніжну й тонку шкіру, що на сонці крізь неї просвічувалося тремтливе серденько. Крапля дощу чи листок, що зривався з дерева й падав на Невідомо-Кого, завдавали йому неабияких прикрощів. І тому НевідомоХто весь час ховалося у своїй нірці під жмутком торішнього листя. Одного разу Невідомо-Хто вирішило піти на прогулянку.
Запитання до тексту:
- Про кого розповідається в першій частині казки?
- Яким було це звірятко і як його звали?
- Чому воно весь час ховалося в листях?
- Як ви думаєте, хто це за звірятко?
На межі лісу й поля воно побачило зграю мишей і зраділо: миші були дуже схожі на нього. Тільки мали хутряні шубки й були страшенно прудкі. Невідомо-Хто втішилося, що зустріло друзів. Але миші хором сказали:
- Ти не з нашого племені. Ми не хочемо тебе знати! Невідомо-Хто повернулося до своєї нірки й запорпалося носом у листя. Тієї ночі воно погано спало, увесь час крутилося уві сні, чухало спинку й попискувало. А коли настав ранок, Невідомо-Хто зі здивуванням помітило, що на ньому виросла... голка.
Запитання до тексту:
- Кого зустріло Невідомо-Хто?
- Чому звірятко зраділо, коли зустріло мишей?
- Як миші повели себе зі звірятком?
- Як ви думаєте, що відчуло звірятко?
- Чому Невідомо-Хто погано спало?
- Що сталося на ранок? А тепер ви можете сказати, що це за звірятко?
5. Опрацювання 3-ої частини
- Ось хто я тепер – єдиноріг! – зраділо Невідомо-Хто й пішло до єдинорогів. Єдинороги були великі й суворі. Вони кресали копитами:
- Геть! Ти – не з нашого племені! Краще не потрапляй нам під ноги – розтопчемо! І Невідомо-Хто знову заховалося у нірку. І знову погано спало… А під ранок біля тої голки з’явилася ще одна...
Запитання до тексту:
- Чи справдилися передбачення стосовно того, хто це?
- Чому єдинороги образили звірятко, не прийняли до себе?
- Чому Невідомо-Хто знов погано спало? Знайдіть підтвердження у тексті.
- Після прочитання трьох частин, як гадаєте, хто це звірятко?
- Тепер я – справжній олень! – подумало Невідомо-Хто і вирушило до оленів. Але красені-олені навіть не почули, що до них хтось гукає! Наступної ночі біля тих двох голок виросла третя. Це було дуже схоже на корону.
- Я, мабуть, принц! – вирішило Невідомо-Хто й пішло шукати своє королівство.
Але його гнали звідусіль. У звірів був свій цар – лев, у птахів – орел, у риб – кит. І всі сміялися із незграбного шукача трону. А після кожної ночі, впродовж якої Невідомо-Хто ображено сопіло і зітхало, з’являлися нові й нові голки. Зрештою, їх стало так багато, що Невідомо-Хто стало більшим за самого себе вдвічі. Йому було важко носити своє колюче й гостре вбрання, але тепер уже ніхто не наважувався образити його. Дуже вже грізно стирчали голки!
Запитання до тексту:
- Чому звірятка гнали звідусіль? Чому сміялися з нього?
- Як ви думаєте, що відчувало звірятко?
- Що ставалося з Невідомо-Ким після кожної ночі?
- Чому вже ніхто його не ображав?
- Після прочитання 4 частин, як гадаєте, хто ж головний герой казки?
8. Опрацювання 5-ої частини
...І тепер, коли у Дикобраза питають, чому він так одягнений, він сумно хитає головою і каже:
- О, це все –від диких образ...
Запитання до тексту:
- Хто ж це був? Чи справдилися ваші прогнози?
- Як ви думаєте, що відчуває людина, коли її ображають та не сприймають такою як вона є?
- Чи були випадки, коли вас ображали?
- Що ви відчували?
- Чи були ви свідком образ іншої людини?
- Що ви відчували?
- А інші живі істоти, наприклад домашні улюбленці, можуть ображатися?
- Як би ви назвали цю казку?
- А Ірен Роздобудько, автор цієї казки, дала назву «Дикі образи дикобраза».
Підведення підсумків
Мета: підвести підсумки та обмінятись враженнями.
Час: 3 хв.
До уваги ведучого/ведучої!
Завершення заняття проводиться у формі «відкритого мікрофону». Ведучий/ведуча по черзі передає мікрофон і учні та учениці відповідають на запитання: Як потрібно ставитися до інших?
Використані джерела:
Можна використати для відкритого уроку. Дякую
ВідповістиВидалити