МЕТОДИ ПРИВ'ЯЗАНОСТІ ВІРИ ФАЛЬБЕРГ

 Американські вчені, зокрема Віра Фальберг, яка займається проблемами родин, що всиновили або прийняли (взяли під опіку) дітей-сиріт, для зміцнення прив'язаності рекомендує батькам таку систему методів, яка складається з трьох циклів.

Перший цикл - напруги-розрядки, який заснований на розумінні того, що почуття довіри, безпеки й прив'язаності підсилюється, коли дорослі, які виховують дитину, послідовно й багаторазово заповнюють її потреби.

Другий цикл - позитивна взаємодія. У цьому циклі прийомні батьки ініціюють й соціальні включення, наприклад, у спільну ігрову або трудову діяльність, дитині це потрібно сподобатися, тоді вона відкривається для наступних взаємин з прийомними батьками.

Третій цикл - це розвиток приналежності. Він допомагає дитині асимілюватися (змінюючись, стати схожою на вподобання батьків) до родини і відчути себе її частиною. 

Існує низка засобів, спрямованих на розвиток приналежності:

  • сфотографувати всю родину разом з дитиною й відіслати цю фотографію тим родичам, яких дитина регулярно відвідує;
  • дати можливість дитині підписувати вітальні листівки;
  • розіслати родичам і друзям повідомлення про те, що до родини приєднався ще один її член;
  • помістити "Книгу життя дитини" до інших сімейних фотоальбомів;
  • розповісти дитині про старі сімейні традиції, додати до них традиції, які дитина можливо пам'ятає зі свого минулого; 
  • залучити дитину до розвитку нових сімейних традицій, які є досить ефективними в розвитку прив'язаності та формуванні почуття приналежності;
  • усією родиною посадити дерево або квітковий кущ, щоб відзначити прийняття дитини й символічно показати як "посадили" дитину в родину;
  • планувати разом з дитиною відпустку, свята та інше, щоб показати дитині, що вона є невід'ємною частиною майбутнього родини.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

НУШ 1-2 клас Профілактика булінгу Заняття

НУШ Безпечний інтернет Казка про черепашку

НУШ Дидактична гра для дітей з особливими потребами