СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ
Орієнтовні рекомендації щодо соціально- педагогічного спілкування
- Розвивай і вдосконалюй у собі прагнення діяти цілеспрямовано та методично.
- Ніколи не відкладай неприємну справу, яку належить владнати.
- Починай бесіду з тими, хто навчається, з питань, з яких легше знайти згоди.
- Твої накази бажано оформити у вигляді запитань до учнів.
- Ніколи не критикуй без потреби: критика - засіб, а не мета.
- Навчися контролювати ситуацію, що виникає в роботі з клієнтом.
- Засвоюй спокійну манеру триматися. Ніколи явно не виявляй подиву та роздратування.
- Намагайся бути самостійним у судженнях та висновках.
- Не зловживай владою, яка належить тобі, як фахівцю.
- Складаючи план бесіди, продумуй її цілі, можливі несподіванки, непередбачені реакції учнів, бажані та небажані наслідки. Будь елегантним, привітним, акуратним, ввічливим, доброзичливим, коректним.
- Демонструй непідробний інтерес до проблем тих, хто до тебе звернувся.
- Навчися переконувати, а не наказувати; вирощувати, але не будувати.
- Обов‘язково запам’ятовуй імена учнів, з якими працюєш.
- Завжди підтримуй у тих, хто навчається, позитивну установку.
- Умій ставити себе на місце того, кому надається допомога, намагайтеся побачити проблему його очима.
- Розвивай у собі виміння пропонувати довірчу, теплу, мирну, інтимну атмосферу бесіди в соціально-педагогічному процесі.
- Не поспішай з прийняттям рішень, особливо щодо покарань.
- Об‘єктом твоєї критики може бути тільки проступок школяра, але ні в якому разі не особистість учня.
- Продумай свою поведінку під час першої зустрічі з клієнтом:
- емоції;
- почуття;
- жести;
- привітання;
- міміка;
- дистанція;
- розташування у просторі.
Література:
Зозуляк Р. Етика соціально-педагогічної діяльності : [методичні рекомендації] / Р. Зозуляк. - Івано-Франківськ: Симфонія форте, 2007. - 40с.
Коментарі
Дописати коментар