СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГІЧНО ЗАНЕДБАНІ ДІТИ
Соціальна занедбаність формується під впливом соціальних умов, в яких розвивається дитина. Її основними проявами в дитячому віці є нерозвиненість соціально комунікативних якостей і властивостей особистості, низька здатність до соціальної рефлекції, труднощі в опануванні соціальних ролей.
Педагогічна занедбаність зумовлена перш за все огріхами навчально-виховної роботи, наслідком яких є несформованість дитини як суб‘єкта навчально-пізнавальної, ігрової та інших видів діяльності. Її проявами є важконаучуваність, важковиховуваність дитини, тобто суто педагогічні труднощі.
Соціальний і педагогічний аспекти занедбаності взаємопов’язані та взаємозумовлені.
Зовнішніми причинами виникнення соціально-педагогічної занедбаності в дитячому віці є дефекти сімейного виховання, на які накладаються огріхи і помилки у навчально-виховній роботі в дитячому садочку і школі, зокрема дегуманізація педагогічного процесу й сімейного виховання.
Внутрішніми причинами виникнення й розвитку занедбаності можуть бути індивідуальні психофізіологічні й особистісні якості дитини: генотип, стан здоров‘я, панівні психоемоційні стани, внутрішня позиція, рівень активності у взаємодії з навколишніми та ін.
Залежно від характеру динаміки, вираженості ознак занедбаності, рівня адаптації до соціального середовища й рівня опанування соціально значущої діяльності виділяють (легку), початкову (середню) і яскраво виражену ступінь соціально-педагогічної занедбаності дитини.
Коментарі
Дописати коментар