ПРОЯВИ ШКІЛЬНОЇ ДЕЗАДАПТАЦІЇ

 Передумови труднощів при входженні в шкільне життя

Усі діти, що починають навчання в школі, стикаються з тими або іншими труднощами, але труднощі одних минущі, проблеми ж інших  настільки серйозні, що роблять дітей важковиховуваними й такими, що важко навчаються.

Об'єктивними передумовами психологічних труднощів при входженні в шкільне життя є:
  • вступ дитини в нову соціальну ситуацію розвитку;
  • зміні її місця в системі соціальних відносин, тобто формування нової внутрішньої позиції школяра, що потребує від неї досить складної психологічної перебудови.
До суб'єктивних умов виникнення труднощів належать:
  • відсутність у дитини досвіду соціального спілкування, що передує школі, або отриманий негативний досвід відвідування дитячих дошкільних установ;
  • недостатня  психологічна підготовка дитини з боку батьків;
  • ряд індивідуальних особливостей дитини, що утруднюють процес становлення школяра: замкнутість, боязкість, агресивність, неуважність та ін.
Для позначення різних варіантів неблагополуччя дітей у початковій школі широко використовується термін "дезадаптація".

Симптомами прояву шкільної дезадаптації дослідники називають:
  • неуспішність, як результат несформованості навичок і прийомів навчальної роботи;
  • низьку мотивацію навчання;
  • збереження дошкільної орієнтації на зовнішні атрибути школи;
  • низький розвиток довільності;
  • конфліктні відносини з учителями й однолітками;
  • психосоматичні захворювання; 
  • вади особистісного розвитку.
Ознаки дезадаптації учнів
  • труднощі в навчанні, стійка неуспішність;
  • порушення відносин з однолітками, батьками, вчителем;
  • небажання відвідувати школу;
  • соматичні прояви: головний біль, порушення апетиту й сну, біль у животі;
  • пригнічений настрій, підвищена стомлюваність, глибокий спад працездатності на кінець дня, тижня.
  • підвищена тривожність, плаксивість, невміння будувати стосунки з дітьми та дорослими;
  • відставання в навчанні;
  • емоційні порушення: емоційна нестійкість, зниження самоконтролю, соціальної сміливості, зниження дружніх проявів,підвищена тривожність, замикання в собі;
  • прояви дефіциту уваги, неготовність до тривалого спілкування.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

НУШ 1-2 клас Профілактика булінгу Заняття

НУШ Безпечний інтернет Казка про черепашку

НУШ Дидактична гра для дітей з особливими потребами