НУШ Дидактична гра для дітей з особливими потребами

Казкотерапія - це терапія середовищем, особливою казковою атмосферою, у якій можуть виявитися потенційні риси особистості, щось нереалізоване. Саме казка чинить значний емоційний вплив на емоційну сферу дітей з особливими потребами. Казка не тільки вчить переживати, радіти, співчувати, сумувати, а й спонукає до мовленнєвого контакту.

Допоможемо дідусеві знайти рукавичку

Мета: закріпити знання  дітьми змісту казки "Рукавичка"; правильно називати і виділяти персонажів казки і головного героя; розуміти емоційний стан персонажів казки; звуконаслідувати диких тварин; виховати  почуття взаємодопомоги, доброго ставлення до персонажів казки; корекція мовленнєвої діяльності, мислення, уваги, сприйняття, емоційної сфери та координації рухів; розвивати мовне дихання, діалогічне мовлення; розвивати вміння слухати і відтворювати звуки та настрої персонажів казки.
Обладнання: лялька-дідусь; іграшкові звірі: мишка, жабка, лисичка, вовк, ведмідь; макет рукавички; запис пісні "Я - лисичка, я - сестричка"; картинки-розмальовки героїв казки "Рукавичка".

Хід гри
Група прибрана зимовим пейзажем: ялинки, сніг, лялька-дідусь. Він замерз, бо зараз на вулиці зима, холод.
- Покажіть, як дідусю холодно в лісі взимку. (Діти показують промовляючи "ух")
- Давайте, дітки, допоможемо дідусю знайти рукавичку, бо одна рука в нього без рукавиці. Так? (Відповіді дітей)
- Діти з дідусем ідуть по лісу, шукають рукавичку. Знаходять рукавичку, наповнену звірятами.
- Хто ж це там заховався врукавичці? Подивимось? (Відповіді дітей)

Зайчик. 
Я вухатий , біленький, стрибати раденький.
-Хто це діти? (Відповіді дітей)
- А, ну ж бо пострибали, як зайчики.
Діти стрибають  4 - 6 разів. 
Зайчик дякує дідусю за рукавичку і стрибає у ліс.

Ведмідь. 
Я маленький ведмідь. Я не буду ревіть "е-е-е-е-е".
- Хто це, дітки? А тепер повторіть як реве ведмідь. (Вимова дітьми звуку "е-е-е-е-е-е")
- А ще ведмедик клишоногий. Покажіть, як ходить ведмедик.
Ведмідь дякує дідусю за рукавичку і йде спати у свій барліг.

Вовк. 
Я - сірий вовк, зубами цок.
Під деревами блукаю, вию їсти я шукаю.
- Хто це, дітки? (Відповіді дітей) Так, це злий вовк, коли йому холодно і голодно, він виє. Покажіть злого вовка і відтворіть його  виття: "у-у-у-у-у-у".
Вовк біжить до лісу, подякувавши за рукавичку.

Жабка. 
У воді сидить охоче та не риба і не рак.
Виставляє блакитні очі і співає "Ква-ква-квак".
- Як квакає жабка? (Відтворення дітьми "Ква-ква-квак"). А тепер покажемо, як стрибає жабка.
Діти пострибали, як стрибає жабка, 4 - 5 разів.  Жабка теж пострибала до лісу.
 
Лисичка.
- Як вона ходить? 
Лунає запис пісеньки  "Я - лисичка, я - сестричка" і діти ходять, як лисичка.
Лисичка дякує дідусю за рукавичку і йде до своєї лісової домівки.

Мишка.
Сіренька, маленька і бігає шкиденько. 
Шкодить, коли тиша, пакостлива ... (миша).
- Як вона робить? (Пі-пі-пі - відтворення дітьми). А ще покажіть, яка мишка малесенька? Ось така, маленька, але вона дуже швидко бігає і хвостиком шевелить. Побігли, дітки, але не забудьте показати, як хвостиком шевелити. (Мишка тікає в нірку)

Ось дідусю твоя рукавичка. Вона враз стала маленька і враз тобі підходить. 
Дідусь дякує діткам за допомогу і на знак подяки роздає картинки із персонажами казки "Рукавичка" для розфарбовування. Дідусь прощається з дітками і йде додому, а діти сідають розфарбовувати картинки під спокійну музику.















Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

НУШ 1-2 клас Профілактика булінгу Заняття

НУШ Безпечний інтернет Казка про черепашку

Поради батькам дітей з ООП (Особливими Освітніми Потребами)