Квест "Тест Білборда та кохання в Інтернеті"

 Квест для учнів 7-8 класів


Мета квесту: ознайомити учнів із небезпеками, що можуть виникнути під час спілкування в Інтернеті, сформувати навички безпечного спілкування; дати уявлення про необхідні дії в разі підозри чи виникнення онлайн-грумінгу чи сексторшену.

Тривалість квесту: 40 хв.

Обладнання: приміщення зі столами (партами), дзеркало, вимикач світла, кімнатні вазони, англійський (німецький) словник, будь-який предмет, перевернутий вгору, компас або його зображення, символ "лайк" (серце або палець вгору), мікрофон чи гучномовець.

Інструкція для вчителя, щодо попередньої підготовки:

  • Перед проведенням квесту необхідно ознайомитися зі сценарієм. Для проведення квесту клас буде розподілений на дві команди. 
  • Аби команди не брали підказки одна до одної, всі послання позначають умовним знаком команд: символ Instagram для першої та Telegram для другої.
  • Усі послання роздруковують та завчасно розміщують на місці, визначеному сценарієм.
  • Наприкінці квесту вчитель має обговорити з дітьми як убезпечити собе та яка поведінка має викликати підозру. А також пояснити їм сутність тесту білборду.
Перебіг квесту
І. Організаційний момент (3хв.)
Учні займають свої місця за партами. Вчитель розповідає про форму роботи на занятті, про те, що заняття присвячене безпечному спілкуванню в Інтернеті. Коротко розповідає про білборд-тест (дітям рекомендується надсилати та публікувати в Інтернеті лише такі фото та відео, які вони готові побачити на великому плакаті біля школи).

ІІ. Озайомлення учнів із правилами квесту (2хв.)

Правила квесту також бажано роздрукувати та вивісити в приміщенні, де проходитиме квест, або висвітлити на мультимедійній дошці чи інтерактивній панелі (аби вони були завжди перед очима). Поруч із правилами квесту можна роздрукувати та повісити рекомендації для дітей, як убезпечити себе в Інтернеті.

Правила квесту

■ Квест є спільною командною діяльністю. Об'єднатися в команду необхідно за спільним ознакою, визначеною сюжетом квесту. Тому необхідно звертати увагу на найменші деталі.
■ Пошук реквізитів квесту відбувається на визначеній території (клас, кімната, приміщення, двір).
■ Тривалість квесту – 30 хвилин.
■ Завдання квесту виконуються послідовно, виконане завдання дає підказку для пошуку наступного завдання. Рухатися територією квесту, хаотично хапаючи сторонні предмети, заборонено. За це вся команда штрафується 3 хвилинами очікування.
■ Забороняється приймати завдання та підказки інших команд. За це команда штрафується на 5 хвилин. Необхідно звертати увагу на фірмовий знак команди, вказаний на завданнях.
■ Після проходження квесту діти обов'язково заповнюють та презентують анкети (Додаток В).

ІІІ. Активний етап квесту – проходження маршруту та перегляд відео (20 хв + 10 хв) + обговорення ідей та результатів (10 хв)

Вчитель видає кожному учневі конверт або згорнутий у конверт лист, на якому написано: «Лист з майбутнього». Можна завчасно розкласти листи всім на парті. Необхідно попередити, що відкривати лист можна лише за командою про початок квесту. У тексті аркуша передбачено розподіл класу на дві групи за допомогою фірмового командного знаку (в одній команді це символ Instagram, в іншій – Telegram). Щойно всі учні класу будуть мати перед собою листи, вчитель оголошує початок квесту.

Прочитавши аркуш, учні об'єднуються у команди та починають шукати перше послання (у тексті аркуша є букви, що виділені жирно та курсивом, з цих літер учні складуть підказку для пошуку першого послання). Всього в ході квесту учні мають знайти 7 зашифрованих завдань. Із кожним посланням команда находить кусочок пазлу із буквою (з них утвориться слово «грумінг»). Разом із останнім посланням команда знаходить QR-посилання на відео. Зібравши пазл, команда має переглянути відео та заповнити бланк (додаток B), який учні знаходять разом із останнім, сьомим посланням. Заповнення бланку є підтвердженням проходження квесту. Команди мають 3 хв на заповнення бланку та 1 хв – на його презентацію одним із членів команди.

МАРШРУТ КОМАНДІ INSTAGRAM:

1. Ознайомлення із листом з майбутнього

Аркуш майбутнього

  Привіт. Тобі, мабуть, дивно отримати паперовий лист, коли всім заволодів Інтернет? Та це не звичайне посилання. Я надіслала його тобі, щоб уберегти від величезної помилки. Помилки, яка дорого коштувала мені та іншим підліткам.
Скажи, чи у тебе є мрії? Що б ти хотів (-ла) зробити цього року?
А коли станеш дорослим?
Про що ти мрієш найбільше?
У мене теж були чудові мрії... Але ж мої дії в Інтернеті поставили їх під велику загрозу.
Я розповім тобі свою історію. Щоправда, після того, що сталося зі мною, я боюсь розповідати про себе, боюсь що мої слова, дії і довіра знову будуть використані проти мене і шкодити мені.
Для мене важливо попередити тебе, тож я надіслала кілька зашифрованих послань. Кожне з них буде підказувати тобі наступні кроки. До того ж у кожному з послань ти знайдеш маленький шматочок паперу із, на перший погляд, незрозумілими шифрами. Збережи його.
Відшукавши всі сім послань, ти складеш пазл та отримаєш доступ до історії, яку б я дуже хотіла знати кілька місяців тому.
Я вірю, що ти впораєшся, знайдеш і розшифруєш усі мої послання. Просто будь уважним (-ою) і спостережливим (-ою).
Я хочу, щоб ти знайшов(-ла) і уважно переглянув(-ла) те, що може врятувати тобі життя та захистити твої мрії!
Для пошуку першого послання придивись до цього листа. Деякі літери мають особливе значення.
І запам'ятай, що в світі безліч інформації, що тобі не потрібна, що лише збиває тобі із правильного шляху. Розпізнати ту, що призначена саме для тебе, допоможе секретний символ.
 Instagram/Telegram.


2. Пошук послання 1, схованого біля квітів (кімнатний вазон, букет чи роздруковане зображення квітів). Разом з посланням находиться перший шматок додатку А

       ПОСЛАННЯ 1

(Текст написаний дзеркально)

Час розповісти тобі мою історію.

Мене звати Ганна. Мені було 13, коли я зареєструвалася у своїй першій соціальній мережі. Тоді, як і всі дівчата того віку, я прагнула почуватися гарною та популярною. Я хотіла заявити про себе всім навколо, показати, що в мене цікаве насичене життя. Тому кожного дня я виставляла на своїй сторінці нові фотки та з нетерпінням чекала на лайки та коментарі. Це був мій віртуальний світ, в якому лише я вказувала собі, що робити...

Ти вже догадався (-лася), де шукати наступне послання? Адже недарма текст написань зеркально.

3. Пошук послання 2, схованого за дзеркалом. Разом з посланням находять інший шматок додатку А

ПОСЛАННЯ 2

(Текст написань транслітом)

Одного разу, посварившись із подругами, я поставила на своїй сторінці нове фото із сумним статусом, щось на кшталт: «Чи потрібна життя, якщо ти нікому не потрібна?». І за кілька хвилин з'явився перший коментар: «Ти дуже потрібна. Просто хтось соромуться про це сказати». Коментар написав незнайомий мені хлопець, проте, судячи з фото, дуже симпатичний. Ми одразу потоваришували. Його звали Марк. Він був на 2 роки старший за мене та дуже привабливий і уважний.
Наше спілкування перейшло з коментарів під моїм постом у формат приватних повідомлень. Ніколи мені ще не було так легко і цікаво спілкуватися із хлопцем. Він надсилав мені сотні повідомлень на день. Здавалося, що він поруч зі мною. Мабуть, я вперше закохалася...
Тобі було легко читати цей текст англійськими літерами? Може, шукаючи наступне послання, чи варто збільшити словарний запас англійської?
 

  

4. Пошук послання 3, схованого в англійському словнику. Разом із посланням находять третій шматок додатку A.

ПОСЛАННЯ 3

(Текст написано догори ногами)

У перший же вечір він написав, що дуже хоче запросити мене на побачення. Далі він розповідав, що уявляє, як я зараз лягаю спати, як вмочуюсь у ліжко біля гарненької піжамі та обіймаю ведмедика. Я ж писала йому, що я не маленька дівчинка, що вже давно не сплю з іграшками і що в мене немає смішної піжами, а є гарна нічна сорочка. На той момент я дуже хотіла, щоб він сприймав мене як дорослу і дуже хотіла ще більше йому понравитися. Тому, коли він попросивши скинути йому моє фото біля постелі, я сприйняла це як виклик і негайно почала робити селфі. Вибравши найкраще, відправила йому у повідомленні. Руки трусилися, натискаючи кнопку відправлення. Я з нетерпінням чекала на його реакцію.
Тоді для мене весь світ перекинувся догори ногами. Озирніться: догори ногами не лише текст!


5. Пошук послання 4, схований за картиною чи певним предметом, що стоїть догори дригом. Разом з посланням находять четвертий шматок додатку А

ПОСЛАННЯ 4

(У тексті цього послання деякі голосні замінені на символи (стрілки)

Марк написав, що я дуже гарна. Що він не дочекається моменту нашої зустрічі. Та, на жаль, за його словами, він був в іншому місті і мав повернутися лише за кілька тижнів. Тому запропонував до нашої зустрічі краще пізнати один одного і скинувши мені свою фотку, на якій він лише у піжамних штанях з оголеним торсом. А потім текст: "Тепер твоя черга".
Як бачиш, стрілки, що стояти замість літер, вказують на сторони горизонту, які можна визначити спеціальним приладом. Якби він міг тоді вказати мені вірний шлях!

6. Пошук послання 5, схованого за зображенням компасу. Разом з посланням находять п'яту частину додатку А

ПОСЛАННЯ 5

(У тексті спеціально є слова, в яких букви потроєні. З цих букв учні потім складуть підказку)

Я не змушувала його довго чекати. Я стала перед великим зеркалом, трохи оголила ппплече та зробила фото. І знову на мою адресу надійшло море компліментів. Він написав, що в мене чудддова фігура, неймовірно красива шкіра і що виглядаю я вже досссіть дорослою. Ці повідомлення остаточно відключили мій здоровий глузд. Я дедалі більше закооохувалася в нього. Тож коллі він написав, що хоче бути моїм хлооопцем, я просто стрибала на ліжку від щастя. На правах хлопця він попросив ще одне фото. І я, не стесняючись, відправила йому фото біля самої білизні.
Хто в житті не помиляється. Та в цьому тексті помилки не випадкові. Подивись на текст втричі уважніше та знайди потроєння.

7. Пошук послання 6, схованого під столом (це може бути один із учнівських столів вчителя). Разом з посланням находять шостий шматок додатку А

ПОСЛАННЯ 6

(Текст записано без голосних літер)

Наступне повідомлення надійшло вже за кілька хвилин. Від милого і доброго Марка, з яким я спілкувалася цілий день, не залишилося й сліду. Він написав: «Тепер я маю твоє відверте фото і на цьому не зупинюся. Я хочу мати інші фото, проте тепер ти маєш бути абсолютно оголеною. Інакше я розішлю твоє фото у білизні всім твоїм друзям і навіть розвішу на дверях біля школи. Хай усі знають, яка ти насправді».

Тієї миті я не знала, що мені робити. Жах та образа заполонили мене. Я почала удаляти свої фото у переписці, але вони вже давно були збережені моїм віртуальним «хлопцем». Я почала благати його цього не робити. Та у відповідь отримувала лише погрозливий текст: «Не змушуй мене чекати, бо вже завтра у школі ти будеш неймовірно популярною».

Не знаючи, що робити, я хотіла кричати, та мій голос зник, як голосні у цьому тексті. Напевно, навіть мікрофон мені б не допоміг у той момент, а від тебе допоможе.


8. Пошук послання 7, схованого під зображенням мікрофона чи гучномовця, або якщо у школі є справжній мікрофон, то біля нього. Разом із останнім посланням учні знаходять сьомий шматок додатку A (із QR-кодом) та бланк для заповнення (додаток B).

ПОСЛАННЯ 7

Я намагалася переконати собі, що це всі пусті слова, що він у іншому місті, що він не вчинить так зі мною. На наступний день я не змогла піти до школи, побоялася. Я збрехала мамі, що захворіла. А ввечері мама прийшла додому з якимось дивним виразом обличчя. Виявилося, що вона заходила до школи, її викликала вчителька. Весь клас обговорював та розглядав моє фото у білизні, яке хтось скинув у групове листування.

Ми не стали звертатися до поліції, хоча зараз розумію, що зря. Росія просто зібрала речі та переїхала до іншого міста. Ми почали нову життя, але з тих пір мене немає в соціальних мережах. Я змінила зачіску, пофарбувала волосся і кожного дня боюсь, що хтось знайде моє фото в Інтернеті та впізнає мене.
Тепер ти знаєш мою історію. Як бачиш, я вже нічого не шифрую, бо вже нема чого приховувати. Тепер ти маєш всі сім послань та можеш скласти пазл. На ньому назва явища, що було описане мною, та посилання на відео. Якби я побачила це відео до знайомства з Марком, моє життя було б зовсім іншим. Додивись його до кінця та склади перелік заходів, що їх необхідно вжити в такому випадку.


9. Перегляд відео за посиланням QR-коду (https://www.youtube.com/watch?v=b-gaa9ZI2JE).


10. Заповнення бланка (додаток В)

       





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

НУШ 1-2 клас Профілактика булінгу Заняття

НУШ Безпечний інтернет Казка про черепашку

НУШ Дидактична гра для дітей з особливими потребами