Аудит. Перелік питань для соціально-психологічної служби

 


Перелік питань для інтерв’ю із практичним психологом/соціальним педагогом

Заклад освіти ____________________________________________________________

Посада (функціональні обов’язки) ____________________________________________________________

П.І.Б._______________________________________________________

Дата проведення______________

Час проведення, год.:хв. (початок / завершення) ___год.: ____хв./ ____год.: ____ хв.

з/п

Перелік запитань

Відповіді практичного психолога/соціального педагога

1.

 

 

Чи є середовище закладу освіти безпечним для 
здобувачів освіти, вільним від психологічного та/
або фізичного насильства?

Якщо так, то які показники про це свідчать?

 

Якщо ні, то чому?

 

2.1.

Чи існує у закладі освіти План заходів з протидії булінгу (цькуванню)?

 

2.2.

Чи вживаються в закладі освіти заходи для попередження насилля?

 

Якщо так, то які?

 

Якщо ні, то чому?

 

2.3.

 

Чи вживаються заходи для раннього виявлення ознак насилля?

 

Якщо так, то які?

 

Якщо ні, то чому?

 

3.

 

Чи здійснюєте Ви у закладі освіти роботу щодо виявлення, реагування та запобігання булінгу (цькуванню), дискримінації?

 

Якщо так, то яку?

 

Якщо ні, то чому?

 

4.

 

Чи звертаються до Вас за допомогою учасники освітнього процесу у випадках насилля в школі?

 

Якщо так, то з яких саме видів насилля та як часто?

 

Якщо ні, то чому? (відповідь аргументуйте)

 

5.

Чи реагуєте Ви на подібні звернення?

 

Якщо так, то які Ваші дії у разі надходження подібних звернень?

 

Якщо ні, то чому?

 

6.

 

Чи є дієвими правила поведінки, оприлюднені у закладі освіти? (відповідь аргументуйте)

 

Якщо так, то відповідь обґрунтуйте

 

Якщо ні, то чому

 

7.

 

Чи отримують у закладі освіти (у разі потреби) психолого-соціальну підтримку здобувачі освіти, в тому числі, які опинилися в складних життєвих обставинах?

 

Якщо так, то яка частка таких дітей?

 

Якщо ні, то чому?

 

8.

 

Чи співпрацюєте Ви зі службами/органами/організаціями для вирішення проблем пов’язаних з насиллям?

 

Якщо так, то наведіть приклади співпраці

 

Якщо ні, то чому?

 

9.

Яка Ваша роль у налагодженні партнерства та діалогу між учасниками освітнього процесу?

 

10.

Чи вважаєте Ви середовище закладу освіти психологічно комфортним для учасників освітнього процесу? (З огляду на звернення учасників освітнього процесу та з урахуванням заходів, до участі в яких Вас було залучено)

 

Якщо так, то відповідь обґрунтуйте

 

Якщо ні, то чому?

 

11.

 

Чи звертаються до Вас учасники освітнього процесу?

 

Якщо так, то з яких питань до Вас найчастіше звертались учасники освітнього процесу?

 

Якщо ні, то чим це обумовлено?

 

12.1.

 

Чи вживаються Вами заходи під час адаптаційного періоду здобувачів освіти?

 

Якщо так, то які саме?

 

Якщо ні, то з чим це пов’язано?

 

12.2.

 

Чи вживаються Вами заходи під час адаптаційного періоду педагогічних працівників (працівників)?

 

Якщо так, то які саме?

 

Якщо ні, то з чим це пов’язано?

 

13.

 

Чи забезпечується психолого-педагогічний супровід інклюзивного навчання?

 

Якщо так, то як саме це здійснюється?

 

Якщо ні, то чому?

 

14.

 

Чи забезпечується у закладі освіти корекційна спрямованість освітнього процесу?

 

Якщо так, то наведіть приклади

 

Якщо ні, то чому?

 

15.

 

Чи використовуєте Ви дидактичні засоби, що є у закладі освіти, при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами?

 

Якщо так, то які саме?

 

Якщо ні, то чому?

 

16.

 

Чи організована співпраця педагогів щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами?

 

Якщо так, то як це відбувається?

 

Якщо ні, то чому?

 

17.

 

Чи співпрацює заклад освіти з інклюзивно-ресурсним центром, у тому числі щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами?

 

Якщо так, то як саме відбувається співпраця?

 

Якщо ні, то чому?

 

Якого запитання не вистачає у цьому інтерв’ю?

 

Поставте, будь ласка, собі це запитання… і надайте на нього відповідь

 

 


Інституційний аудит – це зовнішнє оцінювання роботи школи, під час якого незалежні експерти оцінюють освітні і управлінські процеси та дотримання закладом освіти вимог законодавства. 

Інституційний аудит – це новий важливий механізм, який дозволить нам створити зовнішню систему забезпечення якості шкільної освіти. Зараз ми маємо багато різних шкіл: є сильні заклади, що можуть конкурувати із європейськими, і слабкі, де якість освіти, на жаль, низька. Наша мета – зробити так, щоб усі школи в Україні давали високу якість освіти. З чинною системою оцінки закладів це неможливо. Інституційний аудит допоможе кожній школі зі сторони поглянути на свої сильні та слабкі сторони. Дуже важливо, що аудит не буде банальною перевіркою, що вказуватиме лише на проблеми – результатом має стати конкретний річний план подолання недоліків, що допоможе школі стати кращою, – підкреслила Міністерка освіти і науки Ганна Новосад.

Проведенням інституційного аудиту опікуватиметься Державна служба якості освіти, а також її територіальні органи. Для цього формуватимуться експертні групи, куди увійдуть фахівці ДСЯО та освітні експерти. Серед них – вчителі, які пройдуть сертифікацію, педагоги вищої категорії, керівники та заступники шкіл, що вже пройшли аудит тощо.

 Під час аудиту оцінка проводитиметься за напрямами:

  • освітнє середовище (наскільки безпечно та комфортно у школі, як організоване харчування, чи вистачає необхідного для навчання обладнання, кабінетів тощо);
  • оцінювання учнів (як вимірюються навчальні досягнення школярів, наскільки процес є прозорим та зрозумілим);
  • педагогічна діяльність (якість викладацької роботи, професійний розвиток педагогів, партнерство між вчителями, батьками та учнями);
  • управлінські процеси (наскільки рішення керівництва сприяють забезпеченню та постійному вдосконаленню освітньої діяльності, чи є ефективною внутрішня система забезпечення якості освіти тощо).

  •   Щоб спокійно і вдало підготуватися до інституційного аудиту, #ДСЯО радить директору закладу загальної середньої освіти скористатися посібником «Абетка для директора: Внутрішня система забезпечення якості освіти».

    Детально інформацію про інституційний аудит можна знайти за посиланням https://sqe.gov.ua/diyalnist/instituciyniy-audit/



    Читайте також:

    Коментарі

    Популярні дописи з цього блогу

    НУШ 1-2 клас Профілактика булінгу Заняття

    НУШ Безпечний інтернет Казка про черепашку

    НУШ Дидактична гра для дітей з особливими потребами