НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА

Ця робота присвячена дуже важливим для соціального педагога темам: нормативно-правовій документації, вдосконаленим посадовим обов'язкам, методиці планування соціально-педагогічного інструментарію, який входить до компетенції соціального педагога.

Нормативно-правові аспекти (документи, накази, листи, які повинен знати та використовувати в своїй роботі соціальний педагог)

        Європейська соціальна хартія (прийнята  Радою Європи в Турині) від 18 жовтня 1961 року. 
Набрала чинності 26 лютого 1965 року. Члени ради Європи домовились забезпечити народам громадянські та політичні права і свободи, вказані в цих документах, враховуючи, що здійснення соціальних прав повинно забезпечуватись без дискримінації за ознакою раси, кольору шкіри, статі, релігії, політичних поглядів, національної приналежності або соціального походження, твердо вирішивши спільно докладати будь-які зусилля для підвищення рівня життя та забезпечення соціального благополуччя як міського, так і сільського населення з допомогою відповідних дій.

Декларація прав дитини від 20 листопада 1959 року.
Її проголошено з метою забезпечити дітям щасливе дитинство і щоб вони користувалися на своє добро і на добро суспільства правами і свободами, які в ній передбачені. Декларація також закликає батьків, чоловіків та жінок як окремих осіб, а також громадські організації, місцеву владу й національні уряди до того, щоб вони визнали й намагалися дотримуватися цих прав шляхом законодавчих та інших заходів, поступово впроваджуваних відповідно до принципів, зазначених у декларації.

Конвенція про права дитини від 2.09.1990р. 
Конвенція - це перелік обов'язків, які держави готові взяти на себе щодо дитини. Ці обов'язки можуть бути прямими, наприклад, надання можливості навчатися чи забезпечення належного виконання правосуддя над неповнолітніми або опосередкованими: надання можливості батькам, іншим членам сім'ї чи опікунам відігравати свої основні ролі та виконувати обов'язки вихователів та захисників.

Закон про "Про охорону дитинства" від 26.04.2001р.
Визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров'я, освіту, соціальний захист та всебічний розвиток. Встановлює основні засади державної політики в цій сфері.

Закон України"Про освіту" від 23.05.1991р. №1060-XII (витяг).
Статті 21, 22 цього документа регламентують діяльність проктичного психолога та соціального педагога закладів освіти та виховання, визначають статус цих фахівців.


Етичний кодекс спеціалістів із соціальної роботи.
Етичний кодекс соціальних працівників України - це регулюючий документ, який спрямовує соціальних працівників здійснювати соціальну роботу в багатьох функціональних сферах з метою задоволення людських потреб і розвитку потенціалу та можливостей особистості.

Положення про психологічну службу системи освіти України від 03.05.1999р. №127.
У цьому положенні визначені основні завдання психологічної служби (практичного психолога та соціального педагога), зміст діяльності, тривалість робочого тижня, структура та управління службою.

Положення про психологічний кабінет дошкільних, загально шкільних та інших навчальних закладів від 19.10.2001р.
Наказ регламентує умови роботи фахівця в окремому кабінеті, вимоги до його оформлення, матеріально-технічне оснащення, умови утримання документації. Тому, що ефективність і результативність допомоги в закладах  освіти, а також повне дотримання Етичного кодексу можливе за умови наявності спеціально обладнаного кабінету.

Лист МОНУ від 15.08.2007р. № 1/9- 479.
"Про внесення змін  і доповнень до нормативної чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів". Лист спрямований на визначення чисельності посад практичних психологів та соціальних педагогів у закладах освіти та організації їх діяльності.

Наказ  МОНУ від 28.12.2006. № 864.
"Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України".
Даний документ визначає функції соціального педагога згідно з кваліфікаційною характеристикою фахівця, яка подана в цьому документі. Наявні зразки документації (журнали реєстрації, графіки роботи, зразки соціальних паспортів, актів обстеження матеріально-побутових умов проживання дітей, перелік суб'єктів соціально-педагогічної діяльності в мікрорайоні навчального закладу).

Положення про експертизу психологічного і соціального інструментарію, що застосовується в навчальних закладах МОНУ.
Документ інформує про порядок проведення експертизи соціально-психологічного інструментарію практичних психологів та соціальних педагогів.

Лист МОНУ від 27.07.2007р. № 1/9-488.
"Про недопущення проведення тренінгів, обстежень та опитувань усіх учасників навчально-виховного процесу представниками сторонніх організацій без попередньої експертизи згідно з Положенням про експертизу психологічного і соціального інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України". 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

НУШ 1-2 клас Профілактика булінгу Заняття

НУШ Безпечний інтернет Казка про черепашку

НУШ Дидактична гра для дітей з особливими потребами